Napjaink sikeres vállalkozásai egy valamiben megegyeznek. Nem csak a reklámokban jelenik meg a marketing. Az elmúlt időben felvettem a kapcsolatot egy pár kereskedővel, akik ajtó-ablak értékesítéssel foglalkoznak. Az eredmény döbbenetes volt. Lássuk a száraz tényeket:
10 megkeresett cég, 2 cég alkalmazottja mutatkozott be a telefonba, és mindössze 1 cég volt aki az árajánlatot a megígért időpontra elkészítette és eljuttat. Ami a legszomorúbb, hogy még az említett cég se keresett fel, hogy megkaptam-e a levelet, sikerült-e döntenem, vagy szükségem van-e még segítségre.
Most megmutatom, hogy működik egy olyan kapcsolatfelvétel, amiben a marketing alapelveit is belecsempésszük.
Első lépés: A bemutatkozás!
El se hiszem, hogy erről kell beszélni a 21. században, de sajnos kevesen teszik ezt meg. NEM ELÉG A "HALLÓ TESSÉK"! Mivel alapvetően ritkán keresnek fel az emberek cégeket, így sokszor még azt sem tudják, hogy jó telefonszámot hívtak-e fel. Ráadásul, egy jól irányítót bemutatkozásnak köszönhetően már az elején átvehetjük a vevő irányítását, hogy azt tegye amit szeretnénk. Szóval amikor felvesszük a telefont mindig mutatkozzunk be, és mondjuk meg azt is, hogy milyen céget képviselünk. Pl: Jó napot kívánok! Kiss József vagyok a XY Kft-től. Ekkor jön a kulcsmondat, szünet nélkül : Miben segíthetek?
Miután megtudtuk, miért kereste fel cégünket két dolog történhet. 1. személyes ügy miatt telefonált (pl. az egyik alkalmazottunkkal szeretett volna beszélni, üzenetet hagyni neki, stb). A másik, hogy érdeklődik a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ez lehet egy szimpla árajánlat kérés, de akár egy olyan kapcsolat felvétel, ahol nem az árakra kíváncsi, hanem arra, hogy a problémáját meg tudjuk-e oldani. A lényeg, hogy bármi történjen mindenképpen legyünk kedvesek, segítő készek.
Amennyiben árajánlatot készítettünk akkor mindenképpen telefonon kérdezzük meg, hogy megkapta-e az árajánlatunkat, tudunk-e még másban segíteni, vagy sikerült-e dönteni. Egy tipikus hiba, amit soha ne kövessünk el: ne kérdezzük meg, hogy tetszett-e az árajánlat. Miért tetszene valakinek egy árakkal teli papír? Ezért is próbáljuk meg úgy megírni az árajánlatunkat, hogy ne az árakkal akarjuk lenyűgözni az érdeklődőket. Még akkor se, ha a több száz ezres termékből, csak úgy 20-30-40 vagy akár 50 százalékos kedvezményeket adunk, ez már nem működik. Inkább azzal turbózzuk fel az egészet, hogy adunk egy pluszt a termék vagy szolgáltatás mellé (garancia, ingyenes beszerelés, oktatás, akciós felülvizsgálat, stb)
Ha ezt megtesszük sokkal sikeresebbek leszünk mint a konkurencia. Szóval nálatok ez működik? Minden alkalmazottadnak megtanítottad, hogyan kell a telefont kezelni? Ha még nem akkor szánj rá egy kis időt, és sokkal több megrendelést fogsz így szerezni.
10 megkeresett cég, 2 cég alkalmazottja mutatkozott be a telefonba, és mindössze 1 cég volt aki az árajánlatot a megígért időpontra elkészítette és eljuttat. Ami a legszomorúbb, hogy még az említett cég se keresett fel, hogy megkaptam-e a levelet, sikerült-e döntenem, vagy szükségem van-e még segítségre.
Most megmutatom, hogy működik egy olyan kapcsolatfelvétel, amiben a marketing alapelveit is belecsempésszük.
Első lépés: A bemutatkozás!
El se hiszem, hogy erről kell beszélni a 21. században, de sajnos kevesen teszik ezt meg. NEM ELÉG A "HALLÓ TESSÉK"! Mivel alapvetően ritkán keresnek fel az emberek cégeket, így sokszor még azt sem tudják, hogy jó telefonszámot hívtak-e fel. Ráadásul, egy jól irányítót bemutatkozásnak köszönhetően már az elején átvehetjük a vevő irányítását, hogy azt tegye amit szeretnénk. Szóval amikor felvesszük a telefont mindig mutatkozzunk be, és mondjuk meg azt is, hogy milyen céget képviselünk. Pl: Jó napot kívánok! Kiss József vagyok a XY Kft-től. Ekkor jön a kulcsmondat, szünet nélkül : Miben segíthetek?
Miután megtudtuk, miért kereste fel cégünket két dolog történhet. 1. személyes ügy miatt telefonált (pl. az egyik alkalmazottunkkal szeretett volna beszélni, üzenetet hagyni neki, stb). A másik, hogy érdeklődik a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Ez lehet egy szimpla árajánlat kérés, de akár egy olyan kapcsolat felvétel, ahol nem az árakra kíváncsi, hanem arra, hogy a problémáját meg tudjuk-e oldani. A lényeg, hogy bármi történjen mindenképpen legyünk kedvesek, segítő készek.
Amennyiben árajánlatot készítettünk akkor mindenképpen telefonon kérdezzük meg, hogy megkapta-e az árajánlatunkat, tudunk-e még másban segíteni, vagy sikerült-e dönteni. Egy tipikus hiba, amit soha ne kövessünk el: ne kérdezzük meg, hogy tetszett-e az árajánlat. Miért tetszene valakinek egy árakkal teli papír? Ezért is próbáljuk meg úgy megírni az árajánlatunkat, hogy ne az árakkal akarjuk lenyűgözni az érdeklődőket. Még akkor se, ha a több száz ezres termékből, csak úgy 20-30-40 vagy akár 50 százalékos kedvezményeket adunk, ez már nem működik. Inkább azzal turbózzuk fel az egészet, hogy adunk egy pluszt a termék vagy szolgáltatás mellé (garancia, ingyenes beszerelés, oktatás, akciós felülvizsgálat, stb)
Ha ezt megtesszük sokkal sikeresebbek leszünk mint a konkurencia. Szóval nálatok ez működik? Minden alkalmazottadnak megtanítottad, hogyan kell a telefont kezelni? Ha még nem akkor szánj rá egy kis időt, és sokkal több megrendelést fogsz így szerezni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése