Talán a leggyakrabban elhangzott kérdés amit keresőoptimalizálás területén tesznek fel, hogy mikor kerülök a konkurenciám elé? De vajon tényleg erről szól a SEO? Sok esetben a weboldalunkat könnyen a találati lista élére tudjuk tenni, de mégsem jönnek az eredmények. De akkor mi a megoldás?
Amit mindenkinek figyelembe kell venni, hogy 1-1 kulcsszó nem segít minket a sikerre. Vegyünk egy példát. Rákeresel a hajszárító szóra. A találati lista élén egy kevésbé ismert weboldal van, a második helyen pedig egy ismert. Melyik oldalra mész fel? Persze, hogy számít a helyezés, de nem ez tesz a sikerről.
A SEO stratégiát kell kialakítani. Ennek viszont illeszkedni kell a marketing stratégiádhoz. Tudnod kell a vásárlóid milyen emberek. Hol keresnek információkat? Milyen híreket olvasnak? Mikor aktívak? Mi a legnagyobb problémájuk amire a te terméked megoldást jelent?
Nem egyszerű kérdések, viszont hiába állítja be egy szakember a SEO-t az oldaladon és építi a linket, ha nem jó embereket érsz el. Vagy nem abban a pillanatban amikor vásárolni akarnak. Ezeket mind figyelembe kell venni. De hogy tudd meg a választ a kérdésedre? Kérdezd meg a vásárlóidat. Találj egy megoldást arra, hogy egy könnyen kezelhető formon megválaszolják a kérdéseidet. Cserébe adhatsz valami VIP ajándékot, ajándékot, vagy teszt időszakot a programod használatára. De igyekezz olyan kérdőívet készíteni, aminek a kiköltése nem több idő mint 5 perc. Az emberek nem érnek rá hosszas tesztek kitöltésére.
Ha már tudod a válaszokat, akkor vizsgáld meg melyik kulcsszó valóban releváns számodra. Kit milyen területen érhetsz el. Amikor azt mondom, hogy SEO szinte kivétel nélkül mindenki a Google keresőjére gondol. De fontos, hogy a célpiacodat elérd azokon a felületeken is, ahol az idejüket töltik (Youtube, Instagram, TikTok, stb). Itt is fontos, hogy olyan kommunikációt folytass, ami megtalálja a célpiacodat, akikből érdeklődőt, majd vásárlót tudsz konvertálni.
Szóval, amikor arra szánod el magad, hogy beelőződ a konkurenciádat, mert jobb vagy, akkor ne kulcsszavakban, hanem stratégiában legyél te a jobb. Így nemcsak több látogatód lesz, hanem nagyobb bevételre fogsz szert tenni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése