- Mert gyorsan elkészül, így nem veszítünk időt, a konkurenciával szemben.
- Olcsó, így marad elég pénzünk, hogy több helyen hirdessünk és több alkalommal. Ezáltal többen találkoznak a hirdetésünkkel. (egy kutatás szerint például a rádiós reklámokat háromszor kell meghallgatnunk, hogy valamit megjegyezzünk belőle. Talán véletlen, hogy a Lidl háromszor ismétli meg egy reklámon belül az akciós termékek nevét és árát? Szerintem nem)
- Az emberek nagyrészt nem a reklám külalakjára figyelnek fel, hanem arra, hogy mit mond. Ha a reklám szövege figyelemfelkeltő akkor lehet az egy fekete-fehér fénymásolt szórólap, úgy is bevonzza a vásárlókat. )Ismerek olyan céget, aki apró reklámot vásárol a helyi lapokban, ott pedig csak felsorolja mit forgalmaz. A végén egy telefonszámmal. Vajon ki a környék legsikeresebb boltja, szerinted? Hát persze, hogy ez a cég.)
Természetesen nem arról beszélek, hogy ízléstelen reklámokkal árasszuk el a környéket. Egy olcsó, gyorsan megszerkesztet reklám, amin csak a logónk van az aktuális akciónkkal (árengedmény, törzsvársárlói kedvezmény, kiegészítő termék ajándékozása, nyereményjáték, stb) is lehet sikeres, ha ügyelünk arra, hogy mindenki megkapja és természetesen hogy külalakilag és helyesírásilag kifogásolhatatlan legyen.
A lényeg, sohasem a céget akarjuk bemutatni, vagy pr kampányokkal a megítélést rólunk befolyásolni ( például, hogy segítjük a hajléktalanokat, védjük a környezetet, stb). Mindig arra hívjuk fel a figyelmet, hogy miért érdemes hozzánk betérnie, mi kapható nálunk jó áron (mindig adjunk meg egy dátumot, hogy meddig érvényes az akció!), mit kell tenni, hogy kapjon ajándékot stb.
Hagyjuk meg a legszebb reklámokat azoknak a nagyvállalatoknak, akik megtehetik, hogy milliókat dobnak ki az ablakon. A mi célunk az legyen, hogy az embereket behozzuk az üzletbe és vásárlásra ösztönözzük őket.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése