A napjaink problémája, hogy soha nem nézünk szembe a tényekkel. Mindig a másikat hibáztatjuk. Csak a problémákat tudjuk sorolni, hogy senki se vásárol, nincs pénze az embereknek, stb. Egy gyermek társadalomba élünk, aki csak nyafog meg hisztizik, ha nem kapja meg amit akar.
Sajnos ez egy népbetegség, ami nemcsak a vállalkozókat érinti. Az a helyzet, hogy egy gyerek nem vállalja a tettei után a felelősséget (talán senki el se várja tőle). Egy felnőtt viszont igen. Ilyennek kell lenni egy vállalkozónak, ha sikeres akar lenni. Hányszor hallottuk, ha valami probléma volt egy vállalkozó szájából, hogy sajnos elfogyott a nagykerben, sajnos árat emeltek a gyártók, a magas járulékok miatt nem tudok fizetést emelni. Igen ez egy szinten működik, és az emberek sajnálatból megértik (az egy másik kérdés, hogy legközelebb is be fognak jönni vagy sem).
A legfontosabb, hogy ezzel elérhetjük, hogy ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe, de a vevők mint egy sajnálatra méltó lénynek fognak beskatulyázni a vállalkozásunkkal együtt. Ennek természetesen hosszú távon az lesz a következménye, hogy ha nem tudják máshonnan beszerezni a terméket vagy szolgáltatást csak akkor fognak minket megkeresni. Hogy miért? A válasz igen egyszerű, mert mindenki szereti, ha a legjobbak szolgálják ki, és hiába vagyunk olcsóbbak, az élmény (is) számít.
Kérdezheted, de akkor mit tegyek? Nem panaszkodom, hanem tényeket közlök, akkor hazudjak?
Nem, de az, hogy másra tereljük a felelősséget az nem megoldás. Jó én megértem, hogy nem tudott adni a nagyker, a pékség, vagy a beszállító. De te mindent megtettél, hogy azt az árut pótold? Elmentél egy másik helyre megnézni? Telefonálgatsz nekik rendszeresen? Időben közölted az igényeidet a beszállítódnak? Persze, hogy jobban esik azt mondani, hogy a másik mulasztott, de ezzel csak magaddal tolsz ki. Nem vezet hosszú távon sikerre.
És mi van akkor, ha arra kényszerülsz, hogy árat kell emelned? Nem kell senkire mutogatni, hogy azért mert a másik. Egyszerűen közöld a vásárlóiddal, hogy ez már az új beszerzés, és ezért drágább. Nagy valószínűséggel úgy is meg fogja venni, de akkor legalább nem sajnálatból.
Most a kedvencem. "A fogyasztó olyan árérzékeny!" És mi a helyzet a McDonald's-al, vagy az Apple-el és a Starbucks-al? Mikor voltál ezeken a helyeken úgy, hogy nem volt legalább félig? Mert nekem eddig nem sikerült. Szóval, ha a vásárló nem szívesen fizet többet neked egy termékért, az nem az ő hibája. Adj valami olyat amit nem kap meg másnál (legyen az kényelmesebb vásárlás, lendületesebb kiszolgálás, törzsvásárlói előnyök, vagy bármi más, csak olyan amit a vevőid szeretnének, de még nem kapnak meg másnál)
Lényeg: soha ne panaszkodja, hanem a megoldást keresd. Mert aki meg akar valamit oldani, talál megoldást rá. Aki nem az csak kifogást fog keresni. Szóval te melyikbe akarsz tartozni?
Sajnos ez egy népbetegség, ami nemcsak a vállalkozókat érinti. Az a helyzet, hogy egy gyerek nem vállalja a tettei után a felelősséget (talán senki el se várja tőle). Egy felnőtt viszont igen. Ilyennek kell lenni egy vállalkozónak, ha sikeres akar lenni. Hányszor hallottuk, ha valami probléma volt egy vállalkozó szájából, hogy sajnos elfogyott a nagykerben, sajnos árat emeltek a gyártók, a magas járulékok miatt nem tudok fizetést emelni. Igen ez egy szinten működik, és az emberek sajnálatból megértik (az egy másik kérdés, hogy legközelebb is be fognak jönni vagy sem).
A legfontosabb, hogy ezzel elérhetjük, hogy ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe, de a vevők mint egy sajnálatra méltó lénynek fognak beskatulyázni a vállalkozásunkkal együtt. Ennek természetesen hosszú távon az lesz a következménye, hogy ha nem tudják máshonnan beszerezni a terméket vagy szolgáltatást csak akkor fognak minket megkeresni. Hogy miért? A válasz igen egyszerű, mert mindenki szereti, ha a legjobbak szolgálják ki, és hiába vagyunk olcsóbbak, az élmény (is) számít.
Kérdezheted, de akkor mit tegyek? Nem panaszkodom, hanem tényeket közlök, akkor hazudjak?
Nem, de az, hogy másra tereljük a felelősséget az nem megoldás. Jó én megértem, hogy nem tudott adni a nagyker, a pékség, vagy a beszállító. De te mindent megtettél, hogy azt az árut pótold? Elmentél egy másik helyre megnézni? Telefonálgatsz nekik rendszeresen? Időben közölted az igényeidet a beszállítódnak? Persze, hogy jobban esik azt mondani, hogy a másik mulasztott, de ezzel csak magaddal tolsz ki. Nem vezet hosszú távon sikerre.
És mi van akkor, ha arra kényszerülsz, hogy árat kell emelned? Nem kell senkire mutogatni, hogy azért mert a másik. Egyszerűen közöld a vásárlóiddal, hogy ez már az új beszerzés, és ezért drágább. Nagy valószínűséggel úgy is meg fogja venni, de akkor legalább nem sajnálatból.
Most a kedvencem. "A fogyasztó olyan árérzékeny!" És mi a helyzet a McDonald's-al, vagy az Apple-el és a Starbucks-al? Mikor voltál ezeken a helyeken úgy, hogy nem volt legalább félig? Mert nekem eddig nem sikerült. Szóval, ha a vásárló nem szívesen fizet többet neked egy termékért, az nem az ő hibája. Adj valami olyat amit nem kap meg másnál (legyen az kényelmesebb vásárlás, lendületesebb kiszolgálás, törzsvásárlói előnyök, vagy bármi más, csak olyan amit a vevőid szeretnének, de még nem kapnak meg másnál)
Lényeg: soha ne panaszkodja, hanem a megoldást keresd. Mert aki meg akar valamit oldani, talál megoldást rá. Aki nem az csak kifogást fog keresni. Szóval te melyikbe akarsz tartozni?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése