Egy bizonyos Vilfredo Paret fogalmazta közgazdász fogalmazta meg elsőnek a 80-20-as szabályt. Ezt egyébként Pareto-elvnek nevezik. Így a hosszas kutatásokból kiderült számára, hogy a bevételek 80 százalékát a vásárlók 20 százaléka hozza be a cégbe. Ez természetesen változhat, és nincs ez kőbe vésve, de a lényegen nem változtat. Tehát ez azt is jelenti, hogy az energiát nagy részét arra fordítod, ami igazából csak keveset hoz be a vállalkozásodba. Természetes, hogy arra a 20 százalékra is szükséged van, de mi lenne, ha a 20 százalékkal kicsit többet foglalkoznál? Esetleg megköszönnéd nekik, hogy téged választottak, annyi más konkurenciád helyett.
Egy új termék bevezetésénél is érdemes ezt a csoportot is megkérdezni, mert ha nekik nem tetszik akkor nem biztos, hogy erőltetni kell az új terméket. Hiszen lehetsz bármilyen jó, ha a vásárló erő nagy részét nem érdekli.
A lényeg röviden:
- A marketing kampányaidnál vedd figyelembe, hogy azt a 20 százalékot mindenképpen elérd vele.
- Jutalmazd őket, hiszen így a eléred, hogy ne válasszák a konkurenciát, hanem törzsvásárlók legyenek. ( Jutalmazás nem egyenlő az árakciózással)
- A céged energiájának a nagy részét olyan dolgokra fordítod ami csak kevés hasznot hoz. Így szükséges, hogy átvizsgáld mi az ami ezek közül jól működik, és mi az ami csak veszteséget termel.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése