"Magyarországon csak az ára számít egy terméknek. Csak akkor lehetek jó kereskedő, ha a legolcsóbban adom a termékeket. A környéken mindenki hozzám fog járni, ha megtudják milyen olcsó a bolt."
Ilyen és ehhez hasonló mondatok és nézetek tettek tönkre ígéretes vállalkozásokat. Mert azt gondolták, hogy nem lehet eladni egy terméket drágábban. Ez az egyik terület ahol szükséges a szemléletmód váltás. Soha nem az árcédula határozza meg a terméket, hanem a hozzá társított "érték". Szóval ezt magyarul, ha az adott környéken nincs élelmiszerbolt, és valakinek gyorsan margarinra van szüksége a sütemény elkészítéséhez, nem fog azzal foglalkozni, hogy mennyibe kerül a termék. Mert neki kell. Itt nem tettünk mást csak tartottuk a számára fontos terméket. Mivel ez nem minden esetben működőképes, hiszen nem építhetünk arra a XXI. században egy vállalkozást, hogy csak tőlünk tudják megvenni a terméket, ezért kell a marketingszemlélet. Tehát el kell érni, hogy a vásárló, akarjon tőlünk venni, és akkor nem az árakat fogják nézni. Természetesen lesznek olyanok, akik olcsóbban szeretnének vásárolni, de ezzel ne törődjünk.
Minden esetben, amikor egy hozzáadott értékkel találkozik a vásárló, már nem az ár lesz a legfőbb összehasonlítási alap. Például, ha egy vállalkozás kerékpárokat árul, de úgy adja el őket, hogy megtanítja a vásárlóknak, hogyan kell karban tartani, akkor hiába adják olcsóbban máshol, nem az olcsóbbat fogják választani. Egy jó példa erre, amit az egyik marketing előadáson hallottam:
"Egy autókereskedőhöz bement egy férfi. Amikor a kocsit kiválasztották, az eladó hozzátette, hogy egy igazán jó autókereskedésben a kocsit tele tankkal adják oda. Amikor vége lett a beszélgetésnek, a férfi körbejárta az egész környéket, és mivel lista árakon kellett adniuk mindenhol az autókat, így csak az az egy dolog számított, hogy mennyi üzemanyag van a kocsiban. A többi helyen csak egy pár liter benzin volt a tankban. És mivel az első helyen azt mondták, hogy egy jó helyen tele tankkal adják oda a kocsit így visszamentek és megvették ott. Ennek az apró trükknek köszönhetően a környék legforgalmasabb kereskedése lett."
Tehát nem az a legfontosabb, hogy olcsón adod-e a termékedet vagy sem, ha eléred, hogy az emberek tőled akarjanak vásárolni. Ez nem fog egyik napról a másikra menni, dolgozni kell érte, de ha ezt eléred akkor többet fogsz eladni, és még az árrésed is nagyobb lesz. Csak tegyél érte, a többi már csak idő kérdése.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése