Miért nem ébrednek fel a kereskedők, hogy a nagyobb választék az csak több gonddal és költséggel jár? Persze, nem arról beszélek, hogy egy vállalat akkor is ragaszkodjon a termékpalettájához, ha csődös. A nagy probléma, hogy az időt, és szakértelmet akarják megspórolni azok a vállalatok, akik sok vasat tartanak a tűzben. Miért nem alapít a McDonald's saját bankot vagy miért nem nyit saját kávézót a Microsoft?
Minden ember a fejében egy vállalkozást azonosít egy területtel. Aki élelmiszer boltként kezdte, ne akarjon kávézót nyitni a teraszon, vagy amivel a leggyakrabban találkozok, hogy pizzériák végül menüztetni is akarnak. Szörnyű eredménye van ennek a stratégiának. Az emberi logika azt mondja, hogy egy terület X forintot hoz, a másik terület Y, akkor a kettő együtt X+Y pénzt hoz, de a valóságban még X-et sem.
Nagyon szeretem a Bibliát olvasni, mert olyan elvekkel találkozok benne, ami mellőzi az emberi butaságot. A Bibliában van egy rész ami így szól: Jobb egy teljes marok nyugalommal, mint mind a két maroknak teljessége nagy munkával és lelki gyötrelemmel. Tényleg így van, lehet ezzel a stratégiával kezdetben több pénzt behozni az üzletbe, de az ember szinte megfeszül és hosszú távon nem kifizetődő.
Tehát, a lényeg: ne akarjunk lefárasztani a vevőinket. Ha azt kérdezzük tőlük, hogy mivel is foglalkozik a cégünk, ne kellessen azt válaszolniuk, hogy igazából nem is tudják, vagy mindennel. A jó vállalkozások egy területre összpontosítanak, és ezt a vevők is megérzik. Így ha egy ember valami olyan dolgot szeretne venni amit te árusítasz akkor tudja, csak veled érdemes üzletelnie. Mert te vagy a szaktekintély, és nálad minden kapható az adott területen.
Ez neked is egyszerűbb és a vevőidet se zavarod össze. Bár lehet nem fogsz az elején 10-20-30%al több bevételre szert tenni, de hosszú távon egy olyan sikeres vállalkozást építesz ami túléli a válságokat. A marketingbe ezt hívják pozicionálásnak. És soha ne akarjunk a céghez hozzácsapni még egy területet. Nem éri meg!
Minden ember a fejében egy vállalkozást azonosít egy területtel. Aki élelmiszer boltként kezdte, ne akarjon kávézót nyitni a teraszon, vagy amivel a leggyakrabban találkozok, hogy pizzériák végül menüztetni is akarnak. Szörnyű eredménye van ennek a stratégiának. Az emberi logika azt mondja, hogy egy terület X forintot hoz, a másik terület Y, akkor a kettő együtt X+Y pénzt hoz, de a valóságban még X-et sem.
Nagyon szeretem a Bibliát olvasni, mert olyan elvekkel találkozok benne, ami mellőzi az emberi butaságot. A Bibliában van egy rész ami így szól: Jobb egy teljes marok nyugalommal, mint mind a két maroknak teljessége nagy munkával és lelki gyötrelemmel. Tényleg így van, lehet ezzel a stratégiával kezdetben több pénzt behozni az üzletbe, de az ember szinte megfeszül és hosszú távon nem kifizetődő.
Tehát, a lényeg: ne akarjunk lefárasztani a vevőinket. Ha azt kérdezzük tőlük, hogy mivel is foglalkozik a cégünk, ne kellessen azt válaszolniuk, hogy igazából nem is tudják, vagy mindennel. A jó vállalkozások egy területre összpontosítanak, és ezt a vevők is megérzik. Így ha egy ember valami olyan dolgot szeretne venni amit te árusítasz akkor tudja, csak veled érdemes üzletelnie. Mert te vagy a szaktekintély, és nálad minden kapható az adott területen.
Ez neked is egyszerűbb és a vevőidet se zavarod össze. Bár lehet nem fogsz az elején 10-20-30%al több bevételre szert tenni, de hosszú távon egy olyan sikeres vállalkozást építesz ami túléli a válságokat. A marketingbe ezt hívják pozicionálásnak. És soha ne akarjunk a céghez hozzácsapni még egy területet. Nem éri meg!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése