2013. április 5., péntek

Donkihote biznisz

Minden új vállalkozó, cégvezető lelkesen indul neki az üzleti életnek. Szinte kivétel nélkül így futnak neki az biznisznek. Ilyenkor mindenki meg akarja váltani a világot. Neki lát a saját területének a megreformálásához. És alapvetően egy rövid idő múlva abba is marad a dolog. Belefárad a harcba és kezdi úgy érezni magát mint Donkihote. Rengeteg ilyen vállalkozóval találkoztam. Sajnos nagy tehetségek tűntek így el a szürkeségbe. De van egy megoldás ami segíthet, hogy a vége is "happy end" legyen. Szóval vágjunk is bele.

Elsőnek is be kell látni, hogy nem vagyunk szuperhősök. Vannak korlátaink. Amennyiben hamar szeretnénk sikert elérni így szükségünk van segítségre. Át kell szervezni a dolgokat. Van egy tervünk amit szeretnénk megvalósítani. Ez vezet oda, hogy a célunkat elérjük, mind üzleti mind magánélet területén. Hasonlóan mint a labdarúgásba a kupa vagy bajnokság megnyerése. Hiába vagyunk jó játékosok vagy remek edzők egyedül semmire se megyünk. Ezért van szükség minden győzelem eléréséhez egy csapatra

Irányítsuk mi a dolgokat. Mivel a kép a mi fejünkbe van ezért csak mi tudjuk mit kell tennünk. Fontos mások véleménye, képeseknek kell lennünk kompromisszumokra, DE! ne engedjük ki az irányítást a kezünkből. Érezzük magunkat edzőnek, ne cégvezetőnek. Tudjuk motiválni az embereket és lássuk be hogy segíteni kell nekik, hogy jobbak legyenek. Amikor pedig eljutottunk arra a szintre amit szeretnénk elérni engedjük el a kezüket és akkor már csak irányító játékosok legyünk.

Állítsunk össze csapatot és ne baráti csoportot! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy egy jó cég nem barátok összeverődéséből áll. Persze vannak kivételek, de sajnos kevés Larry Page és Sergey Brin páros van a világban. A legfontosabb, hogy a lehető legjobb embereket alkalmazzunk. Mert ezzel csak egy dolgot érünk el, gyorsítjuk a sikerhez vezető utat. A barátainkkal meg munka után találkozhatunk. 

Nevezzük nevén a gyereket! Egyszerűen döbbenet mennyire nem értenek ahhoz a cégvezetők, hogy belőjék kinek mi a titulusa. Találkoztam már 3 fős vállalatban értékesítési igazgató posztot. Persze a legtöbb cégbe meg alulértékelik az embereket. Legyen egy egészséges egyensúly ezen a területen is. Mert egy megfelelő pozíció elnevezés büszkeséggel tölti el az embereket. Nagyobb felelősséget és sokkal nagyobb fegyelmet vonz be, persze csak akkor ha azt érzi a pozíció viselője, hogy kiérdemli. Csak ha ezt ő is tudat alatt jogosnak tartja.

Most a legfontosabb pont, amit sokan kihagynak. Figyelsz jól? Most kicsit hagyd abba amit csinálsz mert ez az egy pont elegendő ahhoz, hogy a célodat végre elérd. Szóval keress a céljaid eléréséhez partnereket! Meg kell tudnod találni azt a céget, vállalkozást és személyeket akik közelebb visznek a céljaid eléréséhez. Ha egy éttermed van akkor a helyi utazási irodát (adhatsz például ingyen ételkiszállítást cserébe ők hozzád irányítják a turistákat, ha fodrászatod van akkor lehet egy szolárium cég, vagy éppen egy wellness szálloda. Nem biztos, hogy terméket kell adnod cserébe, készíthetsz olyan kuponokat amit ő adhat az ügyfeleinek, cserébe te meg őt reklámozod így. A lényeg keress segítséget, mert amikor ekkora a verseny a talpon maradásért akkor örültségnek tűnik egyedül szembenézned a konkurencia szélmalmaival. Túl sok Donkihote harcol egyedül, ne legyél te a legújabb

Szóval legyél kicsit kreatív, legyen egy csapatod és irányítsd a cél felé az embereidet. Mert egy valami biztos, képes vagy rá, csak tartsd be az itt leírtakat.

Sok sikert és jó fejtörést kívánok.

Domokos Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése