2012. július 30., hétfő

Ne panaszkodj, hanem....

Találkoztál már rossz vásárlóval? Olyan vevővel, aki mindent drágáll, kihasznál vagy csak egyszerűen az idődet rabolja? Zártad már be úgy a boltod ajtaját, hogy elegem van ezekből az emberekből? Volt már olyan érzésed, hogy hülyének néznek? Akkor egy biztos, te biztos kereskedelembe dolgozol.

Mutatok egy megoldást a problémádra. Egy módszert amivel elmúlnak a panaszaid. Egy olyan módszert ami segít, hogy egyre kevesebb ilyen napod legyen. Persze teljesen nem fog elmúlni, de jócskán meg fog csappanni az esetek száma.

Szóval, ha a gyerek rossz akkor egy jó szülő megneveli. Ha a vásárló "rossz" akkor a kereskedőnek kell "megnevelnie". Elsőnek is gondolkozz el azon mi volt a leggyakoribb kifogása a vevőknek? Talán az ár? A minőség? Vagy mi volt ami miatt sokszor panaszkodtak? Itt állj meg egy kicsit és gondold csak át nyugodtan és írd le egy lapra, amit tarts magadnál.

A következő lépés, hogy gondold végig miért nincs igazuk a vásárlóknak. Melyek azok az érvek ami miatt magasabb árat kellene egy termékért fizetni? Miért is elégedjen meg az olcsóbbal? Vagy mi az ami miatt nem jól látja a dolgokat. Ezt is írd le.

Ezután jön a lényeg ami annyira egyszerű, hogy mosolyogni fogsz ha meghallod. Már válaszolj a kérdésére, mielőtt még fel sem tette. Igen jól olvastad. Ezt a legjobb értékesítők már évek óta használják. Megmutatom hogy teheted. Tételezzük fel, hogy az ár a probléma. Mit kell ilyenkor tenni? Lássuk:


  • Használjuk az ugye kérdést. Erre a válasz a legtöbb alkalommal az, hogy igen. Ez egy tudatalatti dolog, amivel olyan terméket vagy szolgáltatást eladtak világszerte amire igazából a vevőnek nem volt szüksége.
  • Legyen természetes az ár. Ne mentegetőzzünk, vagy szidjuk a nagykert. Egyszerűen csak közöljük, hogy mennyibe kerül és kész.
  • Amikor megmondtuk az árát, ne tartsunk szünetet, hanem kérdezzük meg, hogy adhatok egyet, ugye.
  • A legfontosabb és nem merem hangsúlyozni, amikor kifizették a terméket nincs vége a dolognak. Mert hazamehet és közben arra gondolhat, hogy jól átverte az a "szemét eladó". Amikor kifizette, óvatosan dicsérjük meg a döntését. Így büszke lesz arra, hogy megvette a terméket és esze ágában sem lesz kételkedni abban, hogy ő esetleg hibázott.
Tehát tudatosan tereljük a vásárlót a jó döntés irányába. Így sokkal hálásabb lesz nekünk, kevesebb lesz a panaszkodás, és mi is nyugodtabban mehetünk haza este.

ui: A legrosszabb, ha rosszul "neveltük" a vásárlókat. Azaz elkényeztettük őket. Hogy mit értek ez alatt? Nos, hogy automatikusnak veszik, hogy olcsóbban adom a terméket ha ő engedményt kér, kiszolgálom őt soron kívül, stb. Ezek olyan dolgok amit nem szabad senkivel szemben se megtenni. Mert ha így "elkényeztetjük" a vásárlóinkat akkor természetesnek veszik majd ezeket a rossz szokásokat. De ha már ez megtörtént akkor neveljük le őket róla. De természetesen ne engedékenyen. Legyünk határozottak, ha azt mondjuk, hogy nem akkor se változtassunk álláspontunkon, ha azzal fenyeget, hogy átmegy a konkurenciához. Szülök tudják, hogy általában az elkényeztetett gyerekek is így viselik a nevelést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése