2012. július 5., csütörtök

A legszebb VS a "gagyi" reklám


A kereskedelemben is nagyon fontos a reklám. Egy jó reklámmal a bevételünket megsokszorozhatjuk. De ugyanakkor nagy pénzeket is fizethetünk ki érte feleslegesen. A legtöbb ember azt gondolja, hogy egy jó reklám olyan mint amit a Coca-Cola, a Ford vagy a Apple csinál. Így több százezret kifizetnek reklámügynökségeknek egy reklámfilm leforgatásáért. De mi az eredménye? Milliókat fizetnek ki egy reklámkampányra (feltéve ha meg tudják tenni) és jön egy pár megkeresés aztán hosszas csend. Amit a legtöbb vállalkozó gagyinak gondol a legtöbb esetben az a leghatásosabb egy KKV-nak (Kis és Közép Vállalat). Hogy miért?
  1. Mert gyorsan elkészül, így nem veszítünk időt, a konkurenciával szemben.
  2. Olcsó, így marad elég pénzünk, hogy több helyen hirdessünk és több alkalommal. Ezáltal többen találkoznak a hirdetésünkkel. (egy kutatás szerint például a rádiós reklámokat háromszor kell meghallgatnunk, hogy valamit megjegyezzünk belőle. Talán véletlen, hogy a Lidl háromszor ismétli meg  egy reklámon belül az akciós termékek nevét és árát? Szerintem nem)
  3. Az emberek nagyrészt nem a reklám külalakjára figyelnek fel, hanem arra, hogy mit mond. Ha a reklám szövege figyelemfelkeltő akkor lehet az egy fekete-fehér fénymásolt szórólap, úgy is bevonzza a vásárlókat. )Ismerek olyan céget, aki apró reklámot vásárol a helyi lapokban, ott pedig csak felsorolja mit forgalmaz. A végén egy telefonszámmal. Vajon ki a környék legsikeresebb boltja, szerinted? Hát persze, hogy ez a cég.)
Természetesen nem arról beszélek, hogy ízléstelen reklámokkal árasszuk el a környéket. Egy olcsó, gyorsan megszerkesztet reklám, amin csak a logónk van az aktuális akciónkkal (árengedmény, törzsvársárlói kedvezmény, kiegészítő termék ajándékozása, nyereményjáték, stb) is lehet sikeres, ha ügyelünk arra, hogy mindenki megkapja és természetesen hogy külalakilag és helyesírásilag kifogásolhatatlan legyen.

A lényeg, sohasem a céget akarjuk bemutatni, vagy pr kampányokkal a megítélést rólunk befolyásolni ( például, hogy segítjük a hajléktalanokat, védjük a környezetet, stb). Mindig arra hívjuk fel a figyelmet, hogy miért érdemes hozzánk betérnie, mi kapható nálunk jó áron (mindig adjunk meg egy dátumot, hogy meddig érvényes az akció!), mit kell tenni, hogy kapjon ajándékot stb.
Hagyjuk meg a legszebb reklámokat azoknak a nagyvállalatoknak, akik megtehetik, hogy milliókat dobnak ki az ablakon. A mi célunk az legyen, hogy az embereket behozzuk az üzletbe és vásárlásra ösztönözzük őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése