2012. július 24., kedd

A legtöbb pénzt csak a vásárlóid kis része hozza a cégedbe

Egy bizonyos Vilfredo Paret fogalmazta közgazdász fogalmazta meg elsőnek a 80-20-as szabályt. Ezt egyébként Pareto-elvnek nevezik. Így a hosszas kutatásokból kiderült számára, hogy a bevételek 80 százalékát a vásárlók 20 százaléka hozza be a cégbe. Ez természetesen változhat, és nincs ez kőbe vésve, de a lényegen nem változtat. Tehát ez azt is jelenti, hogy az energiát nagy részét arra fordítod, ami igazából csak keveset hoz be a vállalkozásodba. Természetes, hogy arra a 20 százalékra is szükséged van, de mi lenne, ha a 20 százalékkal kicsit többet foglalkoznál? Esetleg megköszönnéd nekik, hogy téged választottak, annyi más konkurenciád helyett.

Egy új termék bevezetésénél is érdemes ezt a csoportot is megkérdezni, mert ha nekik nem tetszik akkor nem biztos, hogy erőltetni kell az új terméket. Hiszen lehetsz bármilyen jó, ha a vásárló erő nagy részét nem érdekli.




A lényeg röviden:
  1. A marketing kampányaidnál vedd figyelembe, hogy azt a 20 százalékot mindenképpen elérd vele.
  2. Jutalmazd őket, hiszen így a eléred, hogy ne válasszák a konkurenciát, hanem törzsvásárlók legyenek. ( Jutalmazás nem egyenlő az árakciózással)
  3. A céged energiájának a nagy részét olyan dolgokra fordítod ami csak kevés hasznot hoz. Így szükséges, hogy átvizsgáld mi az ami ezek közül jól működik, és mi az ami csak veszteséget termel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése