2012. július 18., szerda

A garancia kérdése


Tudtad, hogy a garancia adás célja, hogy a terméket hamarabb megvegyék az emberek? Persze, hogy egyes esetekben a törvény is előírja (szerencsére), de az alapvető ötlet akkor is az értékesítés növelése. Így az emberek megbíznak a termékben, a forgalmazójában, a kereskedőben aki értékesíti. Így hamarabb ráveszi a fogyasztó magát, hogy vásároljon. De ezt a bizalmat amit a cég, a gyár és a kereskedő évek alatt felépített egyetlen perc alatt le lehet rombolni. Hogy hogyan teheti ezt meg valaki? És miért olyan fontos téma ez? Akkor lássunk neki.


A napokban rendeződött egy videokártya csere. A kártya nem is volt olyan olcsó. Mivel az adott típusú kártyát már nem gyártják, így egy másikat adtak helyette. Az eladó szerint teljesen megegyezik az adott kártya teljesítményével. Nos, ez a valóságban sajnos nem így volt. A kártya gyári adatai hasonlóak, de a teljesítménye mégis gyengébb ráadásul az ára fele az eredeti kártyának. Természetesen a különbözetet elúszott. És még nekem kellene örülni, hogy kicserélték a hibás terméket.


Remélem az említett példa jól bemutatja, hogyan érezheti magát egy vevő, ha a garanciális problémákra nincs kidolgozott stratégia. Minél olcsóbban akarjuk megúszni a  cserét annál inkább elriasztjuk a vásárlóinkat. Az interneten elég 1 dühős vevő, hogy sok száz embert elriasszon tőlünk. De ugyanilyen hatása lehet egy elégedett vevőnek is.  A lényeg, hogy ha azt mondtuk valamire, hogy kicseréljük, megjavítjuk, akkor tartsuk is be. Ez sajnos velejárója a dolgoknak.

Nyugati országokban ezt sok cég megértette és nem is kérdezi meg, hogy mi a probléma a termékkel. Azonnal kicserélik egy ugyanolyanra, vagy a pénzt visszaadják, és még ők kérnek elnézést a kellemetlenségért. Nem azért mert ők lopják a terméket, vagy ingyen kapnák. Ők azt nézik, hogy egy embert megnyerni, hogy náluk vásároljon az több tíz dollár (reklám, boltkialakítás, stb) ezt a pénzt nem akarják veszni hagyni pár ezer mínuszért.

Apropó. és te gondolkoztál már azon, hogy mennyibe kerül neked egy vásárló? És azon, hogy élete végéig mennyi pénzt hoz majd be? Ha kicsit utána jársz, nem lesz az a probléma, ami miatt te veszni hagyjál egy ügyfelet. Pláne ilyen apró kérdés miatt, mint hogy garanciális probléma vagy sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése