Kereskedelmi csodaszerek

Mennyi vállalkozótól hallottam már, azt hogy a kereskedelemben nem működnek a dolgok. Az emberek egyre kevesebbet vásárolnak, egyre többen csak az akciókat keresik, stb. De van 1-2 olyan csodaszer ami segít, hogy a betévedt személy több pénzt hagyjon ott, mint amit tervezett.

1, Figyelj a bolt kialakítására: általában a drágább termékek kerüljenek szemmagasságba, a kiegészítő termékek legyenek a termékek közelében. Lehetőleg ne takarják a polcok egymást, nehogy segíts a tolvajoknak

2, Legyen minden tiszta: Ez remélem természeted, de itt mégsem hagyhattam ki.

3, Kérdezz és utána ajánlj: A legtöbb ember egy problémát akar megoldani, amikor vásárolni indul. Vagy az éhségét akarja csillapítani, vagy a repedést kijavítani, de a fő célja a problémája megoldása. Ezért tudd meg mit szeretne elérni és segíts a döntésében.

4, Több terméket ajánlj: amikor egy terméket ajánlsz fel az embereknek, akkor azon kezd el gondolkozni, hogy megvegye-e vagy sem. Amikor 2-3 termék jön szóba (több ne legyen!), akkor azon fog gondolkozni melyiket vegye meg. Így az egyiket valószínűleg elviszi.

5, A vásárlás addig tart ameddig a vevő ki nem megy az ajtón!: Sokan elfelejtik ezt, pedig ez az egyik legfontosabb tétel! Amikor a vevő megvásárolta a terméket, akkor benne van az, hogy lehet rosszul döntött. Fizetés után ezért érdemes időnként megerősíteni a vevőt abban, hogy tényleg jól döntött. Ilyenkor egy laza, kis megjegyzés elég, például, hogy ez igen jó döntés volt, vagy, hogy biztos nem bánja meg a döntését, stb. A lényeg természetes legyen és ne állandóan használjuk.

+1, Néha beszéld le a vásárlásról: Ez az egyik legjobb, de egyben legőrültebb pont. A bizalom építésben nagyon fontos szerepe van, annak, hogy csak jó termékeket adjunk el. Természetesen mindenki igyekszik a legprofibb termékeket tartani az üzletében, de nem biztos, hogy minden problémára a legjobb megoldást tudjuk kínálni. Ebben az esetben nyugodtan mondjuk el, hogy bár van egy termék ami megoldhatja a problémáját, de ez nem az igazi. Magyarázzuk el, hogyan tudja megoldani az adott problémát, még ha a konkurenciához is kell küldeni. Nem örültem meg! Legközelebb ezeknek az embereknek, ha valamit fogunk ajánlani, akkor valószínűleg meg fogják vásárolni. De ha az első szituációban megpróbáljuk őket átverni, akkor többet a bolt közelébe nem fognak jönni. Így elveszíthetünk egy vásárlót, a saját kapzsiságunk miatt.

Ezek a tanácsok a legtöbb kiskereskedelmi boltban működnek és bevált taktikák. Ezért fontos, hogy megvizsgáljuk ezen a területeken, hogyan is állunk.

Megjegyzések